خرید بلیط پرواز خارجی با بهترین قیمت

خرید بلیط پرواز خارجی با بهترین قیمت برای پروازهای خارجی، بهتر است رزرو بلیط هواپیما خود را از چند هفته پیش و برای پروازهای داخلی از 2 تا 3 هفته پیش از تاریخ سفر انجام دهید. برای خرید بلیط لحظه آخری چارتر نیز می‌توانید از چند هفته قبل تا یکی، دو روز مانده به سفر اقدام کنید

بلیط پرواز خارجی

با توجه به محبوبیت سفرهای خارجی، همیشه مسافران زیادی به دنبال بلیط هواپیما خارجی هستند. برای یک پرواز خارجی، مسافران می‌توانند به راحتی پروازهای موجود را با مشخص کردن مبدا و مقصد در سرچ باکس سایت همراهان گشت در صفحه نخست جستجو کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد به لیست جامعی از گزینه‌های پرواز خارجی با قیمت‌های مربوطه دسترسی داشته باشند. با استفاده از فیلترها و گزینه‌های مرتب‌سازی، مسافران می‌توانند جستجوی خود را محدود کنند و بلیط‌های پرواز خارجی مقرون به صرفه را پیدا کنند که با بودجه و برنامه مد نظر آن‌ها هماهنگی داشته باشد.

شرکت هواپیمایی عرضه کننده پرواز خارجی ،مهمترین عامل در تعیین قیمت بلیط هواپیما خارجی است. عوامل دیگر همچون زمان و فصل سفر هم روی این موضوع یعنی قیمت بلیط تاثیرگذار است. اگر در شهر مقصد، فرودگاه های مختلفی وجود داشته باشد، اینکه آن فرودگاه چه قدر تا مرکز شهر فاصله دارد در قیمت بلیط هواپیمایی خارجی ایرلاینی که به آن فرودگاه پرواز دارد تاثیرگذار است.

در پروازهای سیستمی معمولا هرچه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم به دلیل پر شدن کلاس نرخی های ارزان تر، قیمت آن افزایش پیدا می کند. معمولا هرچه زودتر پروازتان را بخرید ارزان تر است. بلیط ایرلاین های مختلف را چک کنید. برای اغلب مسیرها ایرلاین های کم هزینه (Low Cost Airline) وجود دارند که در ازای خدمات و امکانات کمتر، پروازهای ارزان تری به شما پیشنهاد می دهند. در روزهای مختلف سال، فصل و هفته و حتی ساعات متفاوت، قیمت یک پرواز ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد.

 

پرواز خارجی

برای پروازهای خارجی، بهتر است رزرو بلیط هواپیما خود را از چند هفته پیش و برای پروازهای داخلی از 2 تا 3 هفته پیش از تاریخ سفر انجام دهید. برای خرید بلیط لحظه آخری چارتر نیز می‌توانید از چند هفته قبل تا یکی، دو روز مانده به سفر اقدام کنید.
به‌طورمعمول بهترین قیمت بلیط هواپیما را می‌توانید در اواسط هفته و فصل‌های کم‌مسافر سال (آف‌سیزن) پیدا کنید. در این‌ مواقع از سال به علت کم شدن تقاضای سفر، قیمت بلیط هواپیما به شدت کاهش می‌یابد. اما اگر قصد سفر در فصل‌های شلوغ سال (پیک‌سیزن) را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل 30 روز قبل از سفرتان برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

 

قوانین عمومی بلیط هواپیما خارجی که لازم است بدانید!

کلیه پروازهای خارجی دارای یک سری قوانین مشابه هستند و این قوانین ارتباطی به شرکت های هواپیمایی ندارد. مهمترین این قوانین به شرح زیر میباشد.

  • چنانچه مسافر اقدام به خرید بلیط در فاصله زمانی کمتر از 3 ساعت مانده به پرواز کند، تمامی مسئولیت های مربوط به عدم پذیرش مسافر در قسمت کانتر یا بار به عهده خود شخص خواهد بود.

  • هنگام رزرو بلیط، حتماً باید نام مسافر با حروف انگلیسی به درستی وارد شود. متاسفانه، طبق قوانین یاتا (IATA)، بعد از صدور بلیط امکان ویرایش نام مسافران وجود ندارد. اگر اطلاعات نادرستی وارد شده باشد، باید بلیط را کنسل کرده و مجدداً خریداری کنید.

  • چنانچه حین فرآیند رزرو بلیط، ظرفیت پرواز تکمیل شود، مبلغی که از حساب شما کسر شده است، مجدد به صورت اعتبار به حساب کاربری شما باز می گردد. بر این اساس نمی توان کسر پول از حساب را به معنای رزرو قطعی بلیط دانست.

  • در صورتی که گروه سنی مسافران به اشتباه مشخص شده باشد، از ورود مسافر به هواپیما ممانعت به عمل می آید.

  • از اسناد خود کپی تهیه کنید. پاسپورت، گواهینامه رانندگی، و هر نوع اطلاعات مربوط به سفر را اسکن کرده و یا از آنها عکس بگیرید و فایل ها را در فضای ذخیره یا در ایمیل خود قرار دهید.

 

بلیط خارجی

 

مهمترین مسئله ای که قبل از سفر خارجی باید درنظر داشته باشید، مدت زمان باقی مانده از اعتبار گذرنامه است. در زمان درخواست ویزا لازم است گذرنامه شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.همراه داشتن برخی از وسایل داخل کابین هواپیما ممنوع است. از جمله این وسایل می توان به مواد آتش زا، اشیا تیز و برنده، سرنگ پزشکی، برخی از تجهیزات ورزشی، مشروبات الکلی، انواع اسپری، مواد مخدر و غیره اشاره کرد. همچنین حمل اقلامی همچون مواد آتش زا، منفجره، اسپری های خوشبوکننده یا پاک کننده، کپسول های تحت فشار و مواد اسیدی مانند سرکه و آبلیمو با هواپیمای مسافربری به طور کلی ممنوع می باشد.

 

میزان بار مجاز در پروازهای خارجی :

  • اکونومی 30 کیلوگرم

  • بیزینس 40 کیلوگرم

  • فرست کلاس 50 کیلوگرم

اکثر شرکت های هواپیمایی ایرانی، عربی و ترکی حداکثر وزن بار مجاز را 30 کیلوگرم تعیین کرده اند. اما در برخی از هواپیماهای اروپایی، این میزان کمتر است و بر روی بلیط های کلاس اکونومی این پروازها معمولاً 23 کیلوگرم اعلام می شود. در صورت حمل بار بیشتر از این مقدار، برای هر کیلوگرم اضافه باید هزینه اضافه بار پرداخت گردد.

 

نکته مهم در پروازهای سیستمی قیمت بلیط نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است اما در بلیط های چارتری هزینه رزرو بلیط کودک و بزرگسال یکسان درنظر گرفته می شود. بر اساس قوانین خرید بلیط هواپیما خارجی، هنگام مراجعه به فرودگاه، ارائه نسخه چاپ شده بلیط در پرواز های چارتر و ارائه شماره بلیط و کارت شناسایی معتبر در پروازهای سیستمی به مسئولین مربوطه الزامی است.

هنگام رزرو بلیط، اطلاعات مسافران اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، رده سنی، تاریخ سفر و غیره باید به شکل کاملا صحیح و مطابق با اطلاعات پاسپورت وارد سیستم شوند. درصورت وجود کوچکترین اشتباه در وارد نمودن اطلاعات یا تعارض با اطلاعات پاسپورت، مسافر با دردسرهای زیادی برای سوار شدن به هواپیما مواجه خواهد شد.

حرف آخر همیشه ارزان‌ترین بلیط، برای شما بهترین خرید نخواهد بود. ابتدا اهداف و میزان بودجه خود را تعیین کرده، سپس با توجه به آن تمام جوانب را بررسی نموده و ارزان‌ترین را انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *